Dag 3 Atlanta - Chattanooga

5 september 2023 - Chattanooga, Tennessee, Verenigde Staten

Om half 5 waren we alweer wakker. Zijn even naar buiten en het was aardig rustig zo vroeg, anders dan gisteren. Na het douchen onze spullen ingepakt en rond half 7 richting Chattanooga gereden. Het wordt geen lange rit. Onderweg voor het eerst bij Waffle House ontbeten. Het was lekker maar snap niet dat sommige het kunnen eten op de vroege morgen, geef mij maar brood. Onderweg zijn we nog gestopt bij Buc-ee's een mega benzinepomp en winkel.

Buc-ee's

IMG-20230905-WA0002

Rond een uur of 9 passeerde we de staats grens van Tennessee. Hier bij het Welcome center van folders gehaald van wat er te doen is.

Tennessee

Ons eerste uitje bij Look Out Mountain is Incline Railway. Met een trein steil naar de berg top. Mooie en leuke ervaring om te doen! Verder was het bovenop niet heel te doen dus zijn we redelijk snel weer naar beneden gegaan met de trein.

Look Out Mountain

Eenmaal beneden zijn we met de auto naar boven gereden naar Rock City. Hier zijn we in 2019 ook al geweest. Het is mooi om daar rond te lopen en hebben dingen gezien wat we de 1e keer gemist hebben.

IMG-20230905-WA0021IMG-20230905-WA0036IMG-20230905-WA0027IMG-20230905-WA0029Rock City Look Out MountainRock City Look Out MountainRock City Look Out MountainRock City Look Out Mountain

Na Rock City zijn we via Ruby Falls naar beneden gereden richting het hotel. We waren wat vroeg maar konden inchecken. Eventjes relaxen.

Daarna toch even de auto gepakt richting Chattanooga Choo Choo. Een oud station waar in de wagons een hotel met kamers is gevestigd. Leuk om even langs te lopen maar was niet heel bijzonders. Allemaal beetje vervallen en slecht onderhouden.

Chattanooga

Chattanooga

Rond half 5 hadden we honger gekregen en hebben bij Cracker Barrel Old Country Store gegeten. Dit keer echt iets lekkers in plaats van hamburgers. Na het eten nog even in het zwembad geweest een kleine 10 minuten om even af te koelen.

Na het zwemmen ecen langs de Wallmart geweest en doorgereden naar boven naar Sunset Rock National Park Climbing Crag om de zonsondergang te kijken. Het was een flinke afdaling. Beneden een uur moeten wachten  maar voordat de zon  onder was kwamen de wolken alweer ervoor. Dus niet volledig meegemaakt. De terug weg naar boven was wel even pittig.

IMG-20230905-WA0085IMG-20230905-WA0074

1. Carla:
    6 september 2023
    Wauw wat is het daar prachtig
  2. Monique:
    6 september 2023
    Leuk om jullie te volgen op deze manier.
    Mooie foto's
  3. Ellen Schols:
    Mooie foto's Jeffrey.
    Zo zijn we er ook een beetje bij.
    Mooi landschap en geniet er van .
  4. Claire:
    6 september 2023
    Heel mooi daar. Geniet ervan heren.