Dag 2 Atlanta

4 september 2023 - Atlanta, Georgia, Verenigde Staten

Vandaag weer vroeg wakker om een uur of 3. Het is altijd even wennen de eerste paar dagen om in het ritme te komen. Het is al aardig warm in de nacht. Zijn we buiten even gaan roken. Dacht dat wij vroeg waren maar er zijn veel hotelgasten die de hele tijd rondjes blijven lopen. Beveiliging en politie die rondjes blijven rijden de hele nacht. Krijgen een naar gevoel bij dit . De kamer zelf is ook niet veel, zijn meer dingen kapot dan heel. Mijn kleding lag op de grond en bij wakker worden was deze zeiknat, blijkbaar heeft de airco lopen lekken en is heel het tapijt nat. Na een aantal uur wakker te zijn, zijn we een stukje gaan rijden om te ontbijten bij Starbucks. Op de terug weg naar het hotel ga de auto de zoveelste melding aan van olie verversen. Dus toch maar weer terug naar het verhuurbedrijf gereden en mochten deze zo omruilen. We mochten nog een klasse hoger uitzoeken om ons tegemoet te komen. Maar na het zien van die auto's toch maar voor een Jeep Grand Cherokee gegaan.

Jeep Grand CherokeeJeep Grand Cherokee

Gelijk daarna doorgereden naar downtown Atlanta waar we om 10 uur bij de Coca-Cola museum moeten zijn. Waren nog te vroeg en hebben nog een uur buiten moeten wachten.

Downtown AtlantaDowntown AtlantaWorld of Coca-Cola Atlanta

Eenmaal toen we binnen kwamen waren de praatjes van de medewerkers meer een show. Verder was het mooi en interessant om daar te lopen en rond te kijken. Na de rondleiding mag je alles proeven wat bij de Coca-Cola Company wordt gemaakt over de gehele wereld. Er zaten lekkere drankjes bij maar ook een aantal wat niet te hachelen was. Nog wat souvenirs gekocht van Coca-Cola.

World of Coca-Cola AtlantaWorld of Coca-Cola AtlantaWorld of Coca-Cola AtlantaWorld of Coca-Cola AtlantaWorld of Coca-Cola Atlanta

Na de Coca-Cola museum wilde we naar het Georgia Aquarium. Hier stond al een aardig wachtrij omdat het vandaag Laborday is. Na het kiezen van kaartjes hebben we toch maar besloten om niet naar binnen te gaan. Omgerekend €90,- vonden we het best wel prijzig.

Het was alweer lunchtijd en zijn naar de Mac Donalds geweest. Was ook weer een aparte Mac Donalds met zwervers binnen en ook niet heel hygiënisch. Na de luch een stukje gereden via Martin Luther King geboortehuis. Hier zijn we niet naar binnen geweest. Maar doorgereden naar de Walmart om wat boodschapjes te doen. Na onze laatste reis in 2019 merk je dat het hier ook flink duurder is geworden.

Skyline Atlanta

Nog even wezen relaxen op de hotel kamer en even kijken bij onze laatste hotel van de reis hoe dat er uit ziet, anders konden we nog wat anders boeken. Maar de laatste hotel zag er redelijk normaal uit. Gelijk doorgereden naar om te eten bij Moe's.

Na het eten maar weer lopen luieren in het hotel bij de airco. Het is vandaag en de komende tijd aardig warm weer, over de 30 graden. Morgen als we wakker zijn gaan we doorrijden naar Chattanooga. Hier zijn we in 2019 ook geweest en was goed bevallen om er nog eens naar toe te gaan. Kunnen wel stellen dat Atlanta niet echt iets is voor ons. Geef ons maar mooie natuurparken en kleine dorpjes.

1. Ellen Schols:
    5 september 2023
    Ojee niet zo een goed begin, wordt wel beter en mooier.
    Geniet er van.