Dag 11 Mammoth Cave - Gatlinburg

14 september 2023 - Gatlinburg, Tennessee, Verenigde Staten

Vandaag staat de langste rit voor de boeg. Zonder te stoppen is het al 5 uur rijden. We zijn vertrokken om 8 uur en kwamen met een +1 uur tijdverschil om 15.00 uur aan. We zijn Onderweg ging het redelijk snel tot Pigeon Forge, hier was het heel druk. Op een aantal mile stonden er duuzenden, vooral oude auto's te koop langs de weg waardoor iedereen heel langzaam aan het rijden was. Eenmaal voorbij Pigeon Forge ging het snel, we zijn eerst naar het visitor center geweest om een parkeerpas te halen. Dit was in 2019 niet nodig, waasrschijnlijk omdat het park verder gratis is en de drukste National Park van amerika is.

Eenmaal gehaald was het nog een kleine 10 minuten rijden naar ons hotel. Hier verblijven we 4 nachten. We zouden eerst een kamer hebben zonder uitzicht en hebben om een kamer gevraagd met uitzicht en die kregen we. Aan een riviertje. Het hotel ligt aan het begin van een gedeelte van het park dus we hebben al 2 rondjes gereden, maar nog geen wildlife gezien.

IMG-20230913-WA000520230913_193022IMG-20230913-WA000820230913_190331 (2)

In Gatlinburg hebben we in het centrum gegeten. Moesten wel stuk lopen omdat parkeren ongeacht hoe lang je staat 20 dollar kost. Het centrum was mega druk. We zijn blij dat ons hotel een stuk er vanaf ligt.

20230913_180217

Morgen gaan we het Great Smoky mountains in. Eerst als we vroeg zijn naar Cades Cove. Daar kom je de meeste wildlife tegen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Myrte Rast- van Vliet: