Dag 4 Chattanooga

6 september 2023 - Chattanooga, Tennessee, Verenigde Staten

Vandaag hebben we weer heerlijk geslapen.  We worden steeds wat later wakker,  maar nog wel vroeg.  Vanochtend zaten we om 6 uur al aan het ontbijt in het hotel. Dit keer een normaal ontbijt met brood.

Na het ontbijt en aankleden hebben we een toeristische route genomen om naar Tennessee Valley Railroad Museum te gaan. Gisteren was ik aan het twijfelen om erheen te gaan. Ik vond de foto's op internet en de site waar tegenvallen. Maar gelukkig zijn er gegaan.  Ik als trein liefhebber en vooral de Amerikaanse treinen heb er van genoten.  Herlaas was het geen Union Pacific. Bij aankomst op het station kon je kaartjes kopen voor de trein rit. Op het parkeerplaats stonden verschillende treinen opgesteld. De trein rit naar East Chattanooga duurde niet heel lang, 15 minuten waren we eral. Hier worden de treinen oonderhouden.hier 25 minuten rondgelopen en dan weer 15 minuten terug rijden.

Tennessee Valley Railroad MuseumTennessee Valley Railroad MuseumTennessee Valley Railroad MuseumTennessee Valley Railroad MuseumTennessee Valley Railroad MuseumTennessee Valley Railroad MuseumTennessee Valley Railroad MuseumTennessee Valley Railroad Museum

Onderweg zagen we een mooi stuk rivier met mooie hele oude bruggen. Gelukkig kan je hier dicht bij parkeren en een klein stukje lopen. Hier konden we mooi de trein zien welke wij eerder hadden genomen. Echter stonden we de 1e keer bij de verkeerde brug. Na een half uurtje wachten konden we hem mooi zien.

ChattanoogaChattanoogaChattanoogaChattanooga

We hadden zin in koffie en zijn terug gereden naar Chattanooga over de Tennessee river. Daar lekker bij de Starbucks geweest en een stukje gelopen naar de rivier.

Chattanooga

Het was nog redelijk vroeg dus zijn we naar Raccoon Mountain gereden.  een groot stuwmeer elektriciteit wordt opgewekt. Het was leuk om te zien maar niet veel te doen.  Er waren wel wat mooie uitzichten. Op het park was het heel rustig. Meeste parkeerplekken waren leeg.

Raccoon MountainRaccoon Mountain

Na ons rondje zijn we via een grote omweg terug gereden naar onze hotel om even te relaxen.

We hebben gegeten bij Zaxby's, beide een grote bak met sla. Elke dag patat en hamburgers is ook niet goed. Je kan wel merken dat gezonder eten duur is.

20230906_164839

Na het eten even naar hotel geweest om camera te halen en daarna even koffie gedaan bij de Mac. Via een lange toeristische route zijn we weer de berg opgegaan om van een ander punt de zonsondergang te bekijken. Eenmaal aangekomen leek het niet op de foto's van Google. Het was wel een mooi uitzicht alleen kwamen er weer wolken ervoor voordat de zon onderging helaas.

Scenic overlook

Scenic overlookScenic overlook

Als je zo door Chattanooga rijd zie en hoor je veel treinen. Om de zoveel foot passeer je wel een overgang of een brug. Chattanooga heeft ons toch wel verast. In 2019 zijn we maar een aantal uur geweest en hadden we snel wat dingen bezocht.  Het is een leuke stad en met veel natuur en bergen vlakbij.

Morgen gaan we weer verder rijden naar de Amisch.

1. Melissa:
    7 september 2023
    Leuk om jullie weer te volgen na zoveel jaar mannen !
    Veel plezier !!

Groetjes Melissa
    ( van tig jaar geleden bij tui met kiran)
  2. Ellen Schols:
    7 september 2023
    Prachtig toch dit maak je niet iets dag mee.
    Top foto's
  3. Fernanda:
    7 september 2023
    En toch maak je van die halve zonsondergang ook prachtige foto's.. wat hebben jullie het mooi!!
  4. Mirill:
    7 september 2023
    Geweldig om zo met jullie mee te reizen🥰
  5. Annechien:
    7 september 2023
    Goed, ik moet jou en Ivo in contact brengen..... Union Pacific verbroederd denk ik😂. Ik geniet dagelijks van jullie verslagen!