Dag 9 Hurricane - Richfield

21 mei 2018 - Richfield, Utah, Verenigde Staten

Vandaag hoeven we gelukkig niet ver te rijden voor Zion National Park, het hotel ligt op 20 minuten rijden. Onderweg kwamen we nog een spookstad tegen. Hier reden we heen, maar de laatste kilometers was het een zand/steen weg. En na de laatste keer op zo'n weg gereden te hebben bij Flagsttaff zijn we maar weer omgekeerd.

Eenmaal in Zion stond er bij de ingang een bord dat alle parkeerplaatsen vol waren. En dat na een uurtje na openingstijd. Toch maar het park opgereden voor een plek. En inderdaad alles was vol. Toch maar het park uitgereden en een parkeerplaats daarbuiten gezocht. Hier moesten we even $20 betalen voor het parkeren. Vanuit daar reed er een shuttle bus naar het park. In het park hebben we een andere bus gepakt om naar het laatste punt van het park te gaan. Hier stond ook een lange wachtrij van 20 minuten. Eenmaal in de bus duurde de rit 40 minuten tot aan het einde van het park. Bij aankomst bij het laatste punt hebben we The Narrows trail gelopen tot aan het water. Dat was mooi om te lopen, en het was vandaag gelukkig niet zo warm. In de middag zijn we nog naar de watervallen gelopen, en loop van een uur. Rond uurtje of 3 zijn we richting de auto gelopen en naar het hotel gereden in Richfield een kleine rit van bijna 3 uur.