Dag 10 en 11 Thomaston

11 juni 2019 - Thomaston, Georgia, Verenigde Staten

Het verhaal is iets later omdat de wifi verbinding waar we verbleven heel slecht was,  dus konden we echt genieten.

Dinsdag werden we wakker in het huis van Sylvia. Omdat we heel laat aankwamen de vorige dag hebben in haar bed geslapen.  Sylvia moest zelf werken tussen 12 uur s'nachts en 8 uur in de morgen. Nadat ze thuis kwam van haar werk hebben we echt Amerikaans ontbeten. Nadat we zijn aangekleden heeft Sylvia ons Thomaston en de omgeving daar laten zien.  Dit was mijn eerste dag dat ik niet hoefde te rijden.  We zouden met haar en al haar kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen die in de buurt wonen naar Sprewell Bluff Park gaan. Om daar te gaan varen op de rivier en eten in het park, omdat het afgelopen dagen heel veel heeft geregent en de waterstand te hoog wad ging dit door. We zijn er wel doorheen gereden en hebben naar het uitzicht gekeken.

20190611_124340FB_IMG_1560474362834

Na een rondje in dit park zijn we naar haar dochter gereden. Zei is met ons meegegaan naar de covered bridge. De langste en oudste overdekte brug in Georgia.

20190611_140024

20190611_140600

Nadat we over de brug heen en weer zijn gereden en ook hebben gelopen zijn we onderweg een ijsje gaan halen. Hier hebben ze heerlijke verse perziken ijs.

In de middag hebben we een broodje gegeten bij Sylvia haar huis en hebben we de koffers ingeladen en zijn we naar haar oudste dochter gereden waar wij 2 dagen mogen logeren. In de tuin stond een mooie cabin aan de rivier in de bossen. Een oase van rust.

20190612_114554

20190613_073949

S'avonds hebben we hier met bijna al Sylvia's familie gegeten. Sylvia en Johnboy hebben samen gezonfen en gitaar gespeelt. Het was een geslaagde avond en heel gezellig. We werden er goed ontvangen.

De volgende dag hebben we met Sylvia en haar dochter onbeten en zijn we naar Warm springs gereden, hier hebben we het huis van de 32e president bezocht "Roosevelt's Little White House".

20190612_135903

Een stuk verder van het huis hebben we in het centrum een paar antique bezocht.  Op de terug weg richting het huis zijn we langs F.D. Roosevelt State Park gereden, om een paar foto's te maken.

FB_IMG_1560477559439

Eenmaal terug bij het huis kwam er iemand langs om gitaar te spelen en te zingen. Rond een uur of 7 zouden we uit eten gaan, maar kwamen erachter dat deze dicht was op woensdag.  Uiteindelijk hebben we thuis gegeten, hamburgersoep met brood. Rond een uur of 10 ging iedereen naar huis en zijn we naar onze cabin gegaan.

1. Ellen Schols:
    14 juni 2019