Dag 7 Flagstaff - Page

19 mei 2018 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag een mooie rit voor de boeg naar de Grand Canyon en dan richting Page. Onderweg zijn we gestopt bij Flinstone park. Bedrock City Yabba-Dabba-Doo. Dit was wel leuk om te zien. Je bent er wel redelijk snel doorheen, daar is de prijs ook naar $5.00. Daarna een kop koffie gedronken voor 5 cent.

Na de koffie zijn we naar de overkant gereden, hier zat een leuke souvenier winkel met mooie oude auto's buiten en een motor binnen. Uiteraard hebben we wat leuke dingen gekocht. Daarna zijn we doorgereden naar Grand Canyon. Bij de toegangspoort was het erg druk en een lange rij met auto's. Eenmaal binnen zijn we naar het visitor center gereden. Bijna alle parkeer plekken waren al bezet. Na paar rondjes rijden eindelijk 1 gevonden. In het park hebben we met de shuttle bus de Orange en de rode route gereden. Bij de rode route hebben we een paar uitzicht punten gezien. We hebben vaak moeten wachten op de bus omdat deze overvol waren. We hebben niet echt een trail gelopen. Om eerlijk te zijn is het leuk om het park gezien te hebben, maar vond het zelf niet het mooiste park. En vele uitkijk punten zie je veel van het zelfde. Rond een uur of 3 zijn we naar de auto gelopen en verder gereden richting Page. Toen we net voor Page waren zijn we gestopt bij Horseshoe Bend. De parkeerplaats was ook hier redelijk vol. Het was een redelijke klim naar het uitzicht punt vooral de terug weg. Daarna zijn we naar het hotel gereden aan lake Powell. In het restaurant had je uitzicht op het meer, maar wij hadden niet gereserveerd dus moesten we lang wachten. En uiteindelijk was er plek maar zonder uitzicht.